babyiscoming.blogg.se

Gravidblogg

Livet just nu

Publicerad 2016-07-11 21:34:56 i Allmänt,

Det är 13 dagar kvar sen har du varit hos oss i två månader..
I förra veckan hade du en sådan otäck hosta. Vaknade på natten av att hela din fina lilla kropp skakade av dina hostattacker. Fy, vad man får hjärtat i halsgropen. Och ja, det gör fysiskt ont på en själv när ens barn kämpar.. Den natten ringde jag sjukvårdsupplyssningen men personen jag pratade med tyckte inte vi behövde åka in.. Tempade även Noa och han hade ingen feber..
Men under dagen därpå fortsatte hostan och jag och Gustav bestämde oss till slut för att gå till akutmottagningen. Ja, nojiga förstagångsföräldrar men vilken lättnad det var att få professionellt stöd när man oroar sig. De tog syreupptagning frågade massa frågor om hur han äter osv och slutligen var det en läkare som tittade på Noa. De bedömde att det inte var någon fara och nu hostar han mindre.. Skönt!
Vi har börjat komma in i lite mer rutiner... Noa är hungrig ca var tredje timme... Däremellan sovs det mycket.. Har haft några dagar då jag också sovit hela dagen med min son. Det är mysigt. När han är vaken så ligger han och spanar.. Vi brukar vända honom på mage så han får träna sin nacke. Vi tycker att våran son är en sådan stark liten kämpe..
Den 2 augusti kommer jag och min fina Noa åka till mitt egna lilla sommarparadis.. Strand.udden.. Här byggde farfar en stuga någon gång på 60-talet... När han dog så övertog pappa och hans bror det stället.. Ligger i Östergötland, ca 1 h från Norrköping.. Den finaste mannen och pappan kommer tyvärr inte kunna följa med.. Men jag är lycklig över att få spendera 10 sommardagar med mamma, pappa och två av mina systrar. Jag hoppas att min son kommer få lika många fina barndomsminnen från det stället som jag har...
 

Kommentarer

Postat av: Paulina Gunnardo

Publicerad 2016-07-11 22:56:34

Såg din kommentar hos PT-Fia och kände så väl igen mig. Nu är min dotter 2,5 men den där första tiden är verkligen så speciell! Och det kan verkligen vara så läskigt att vara förälder. Man vill sin lilla skatt så väl och beskydda barnet från allt <3 Tar på krafterna att vara förälder men är verkligen det bästa som finns :)

Kul att hitta hit!

/Paulina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela